halsohelen.blogg.se

Det här är en blogg om hälsa, där hälsa är ett brett begrepp och har många betydelser. Hälsa är både fysisk och psykiskt välmående och hur du finner balans i livet och vardagen. Du får ta del av recept, träning, stresshantering, planering och mycket mer. Kontakt: [email protected]

Det gamla blir nytt

Publicerad 2017-01-08 20:35:16 i Allmänt,

Det här är en blogg som jag haft sedan två, tre år tillbaka, dock kände jag för en helt nystart i bloggen och de olika ämnena jag skriver om och börjar om från början här med inlägg och ämnen.
 
Då jag har ett stort intresse för hälsa och välmående vill jag också inspirera och förmedla det till andra, vilket jag hoppas kommer uppskattas av er som läser. Hälsa för mig är allt från träningsglädje, njuta av en god fredagsmiddag med ett glas rött och en härlig efterrätt i trevligt sällskap, det är också att skapa nya hälsosammarecept som jag kan bjuda personer i min närhet på. Hälsa är också att lägga tid på rätt personer, personer som gör mig glad och där vi ger och tar energi. Det är också att planera resor (korta som långa) att se framemot men också göra dom spontana sakerna som förgyller vardagen. Likaväl som att jag uppskattar en kväll hemma i soffan. Jag försöker hitta en balans i livet - att lyssna mer på mig själv, vad jag vill och behöver just nu, vilket också gör att jag kan hjälpa andra på bästa sätt! 
 
Jag kommer också bjuda på utmaningar varje vecka, det kan vara utmaningar som att skapa ett eget recept, inom mental träning, fysisk träning, planera veckans middagar och mycket annat som rör området Hälsa.
 
Allt om detta och mycket mer kommer jag skriva om, ni får gärna önska ämnen om det är något speciellt ni vill läsa om eller kanske ha tips och råd kring.
 
Mina kategorier kommer bland annat vara...
Fysisk glädje
Hälsa
Matinspiration
Måltider och recept
Stress
Utmaningar
 
Det var infon jag ville delge er. Ser framemot er respons och hoppas att ni får en givande läsning framöver!
 
Ta vara på de timmar som är kvar av den här söndagkvällen, jag gör det genom en kopp te och en (läs fyra) ruta(or) Marabou mjölkchoklad.   
 
Kram på er

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-08 21:45:43

Låter spännande👍🏻⭐

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

HälsoHelen

För mig kan hälsa innebära många delar av livet och vardagen. Mitt intresse för hälsa är stort och jag motiveras av att hjälpa människor till att hitta en balans i livet. I 3 år studerade jag till Hälsopedagog, men kände att något fattades.. så jag fortsatte mina studier och läste till Personlig tränare! I januari 2014 blev jag klar och har sedan länge bestämt mig för att hjälpa människor till en god och balanserad hälsa. Med en bred utbildning inom hälsa och välmående kommer jag arbeta med att hjälpa människor på olika vis för att de ska må bra. För mig är det viktigt att ha ett gott välmående i både kropp och själ.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela